Eduskuntavaaliohjelma 2019

Perussuomalaiset rp. on julkaissut virallisen Eduskuntavaaliohjelmansa se muodostuu kolmesta perusperiaatteesta:

Periaate 1: Vain sitä jaetaan, mitä on

Maamme julkinen talous ja hyvinvointi rakentuvat vientiteollisuudesta saaduista tuloista sekä työstä ja yrittämisestä maksetuista veroista. Nämä yhdessä muodostavat sen potin, josta suomalaisille jaetaan hyvinvointia.

Periaate 2: Ensin jaetaan tärkeimpiin kohteisiin

Koska työtä tekevien ja veroja maksavien kansalaisten osuus suhteessa muihin pienenee ikääntymisen ja vähäisen syntyvyyden takia, täytyy raha kohdentaa entistä tarkemmin oleellisiin kohteisiin. Perussuomalaisten mielestä näitä ovat suomalaiset vähäosaiset, vanhukset, lapsiperheet, sairaat ja vammaiset.

Periaate 3: Jaettavan määrää tulee kasvattaa

Suomalaisista huolehtiminen myös tulevaisuudessa vaatii tuottavan työn ja yrittämisen edistämistä. Taloutemme ja hyvinvointimme perustuvat pitkälti vientiteollisuuteen, ja sen kilpailukyvyn turvaamisen tulee olla etusijalla. Tulevan vaalikauden aikana suomalaiselle teollisuudelle ei saa sälyttää mitään kilpailukykyä heikentäviä lisäkustannuksia – teollisuuden kustannuksia on päinvastoin kevennettävä.